Praca z trudnym dzieckiem – elementy integracji sensorycznej w zawodzie nauczyciela

Weź udział w szkoleniu i wzbogać swój warsztat pracy o elementy metody integracji sensorycznej

W ciągu 8-godzinnego kursu uczestnicy zostaną zapoznani z zagadnieniami z zakresu Integracji Sensorycznej. Udział w kursie pozwali na zapoznanie się z podstawowymi elementami zdobywającej coraz większą popularność w Polsce, a na zachodzie funkcjonującą z powodzeniem od lat 70-tych ubiegłego wieku metodą Integracji Sensorycznej.

Wiedza o zaburzeniach SI oraz strategie postępowania w ich konkretnych przypadkach od lat pozwalają pedagogom i rodzicom na podjęcie działań umożliwiających poprawę funkcjonowania w szkolę i podniesienie jakości życia dotkniętymi nimi dzieci.

Metoda Integracji Sensorycznej jest zestawem indywidualnie dobranych ćwiczeń, mających na celu nauczenie mózgu właściwego reagowania na bodźce zewnętrzne.

Adresaci szkolenia

Kurs powstał z myślą o nauczycielach przedszkoli, szkół podstawowych, wychowawcach i studentach pedagogiki chcących podwyższyć kwalifikacje zawodowe i rozszerzyć swój warsztat pracy z „trudnym” dzieckiem o elementy integracji sensorycznej. Program kursu przygotowany został w sposób pozwalający na zdobycie wiedzy bez konieczności posiadania wcześniejszego przygotowania i znajomości podstaw zagadnienia. Jest on polecany również rodzicom dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej chcących dowiedzieć się więcej o teorii SI.

Teoria poparta przykładami

Program kursu zawiera zarówno zagadnienia definicyjne i omówienie teoretycznych podstaw metody, jak i praktyczne strategie postępowania z dzieckiem dotkniętym zaburzeniami SI. Dzięki temu uczestnicy lepiej zrozumieją problemy i potrzeby dzieci dotkniętych zaburzeniami integracji sensorycznej, jednocześnie doskonaląc swój warsztat pracy i poprawiając jej jakość.

 

Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia

Udział w 8-godzinnym szkoleniu „Praca z trudnym dzieckiem – elementy integracji sensorycznej w zawodzie nauczyciela” potwierdzony zostaje imiennym zaświadczeniem zawierającym wykaz poruszanych zagadnień.

Harmonogram szkolenia:

  • Czym jest Integracja Sensoryczna – definicja

  • Założenia teoretyczne SI

  • Charakterystyka układów sensorycznych

  • Etapy Rozwoju SI

  • Uczeń z zaburzeniami SI – na co zwrócić uwagę?

  • Diagnoza SI – jak wygląda proces diagnostyczny?

  • Jak pomóc dziecku z zaburzeniami SI w szkole?

  • Dieta sensoryczna

  • Przykłady zabaw sensorycznych

  • Tworzenie pomocy sensorycznych

Prowadząca szkolenie

Nazywam się Paulina Breńska-Komła, jestem oligofrenopedagogiem, diagnostą pedagogicznym oraz diagnostą i terapeutą integracji sensorycznej (członek PTIS nr 298). Na olsztyńskim osiedlu Jaroty prowadzę centrum Królik- terapia i diagnoza. Moją pracą, a jednocześnie pasją jest wspieranie harmonijnego rozwoju dzieci dotkniętych różnego rodzaju zaburzeniami poprzez profesjonalną diagnostykę oraz dobór odpowiednich narzędzi terapeutycznych pozwalających na podniesienie jakości życia pacjentów i ich rodzin.

Obok prowadzenia terapii i diagnozy SI, doświadczenie w pracy z dziećmi z wielorakimi zaburzeniami rozwoju zdobywałam w ośrodkach rehabilitacyjnych, ośrodku Wczesnego Wspomagania Rozwoju oraz szkole integracyjnej gdzie pracowałam jako pedagog. Ukończyłam szereg kursów doskonalących m.in. w zakresie stymulacji bazalnej, terapii taktylnej, jestem również trenerem sensoplastyki. Wielką satysfakcję sprawia mi dzielenie się swoimi umiejętnościami i doświadczeniem z innymi, szczególnie z kadrą pedagogiczną poprzez prowadzenie specjalistycznych szkoleń.

Najbliższe terminy szkolenia:

Koszt udziału w szkoleniu wynosi 285,00zł.

Wystawiamy faktury dla szkół i placówek edukacyjnych (również faktury pro forma umożliwiające wpłatę). Aby uzyskać fakturę prosimy o przesłanie danych placówki na adres e-mail: kontakt@serwer47333.lh.pl

Zapisz się i weź udział w szkoleniu

Wybierz datę i miejsce szkolenia z rozwijanej listy i zapisz się online. W zwrotnej wiadomości e-mail otrzymasz szczegóły dotyczące płatności i rezerwacji miejsca na liście uczestników.